W ramach zajęć realizowane są treści zawarte w PODSTAWIE PROGRAMOWEJ wychowania przedszkolnego. Każde warsztaty STEAM prowadzone są zgodnie z założeniami metody 4ZZacznij, Zbuduj, Zastanów się oraz Zastosuj. Model ten kładzie silny nacisk na pracę w małych grupach oraz na wykorzystanie metod aktywizujących – dyskusja czy burza mózgów.

Zacznij - w strefie Science (Nauki)

Początek zajęć to moment w którym wzbudzamy motywację wewnętrzną dzieci – ułatwia to dalszą pracę, pozwala również na pokazanie związku między tematem warsztatów a rzeczywistością w której żyjemy. Wypełniają go zagadki, rebusy, ciekawostki o świecie m.in. wyruszamy w kosmiczną podróż, poznajemy zwyczaje i rolę pszczół czy pająków, zasady bezpiecznego poruszania się po ulicy, mówimy o zagrożonych gatunkach zwierząt, służbach ratunkowych, czy recyklingu. Zarówno dobór informacji jak i sposób ich przekazania dostosowane są do dzieci w wieku 3-6 lat.

Zbuduj - Engineering & Art (Inżynierii i Sztuki)

Dzieci wykonują wskazane, nawiązujące do wstępu, modele z klocków - budują, “malują” klockami - przygotowoują konstrukcje i “tło” wydarzeń. Ten etap warsztatów wykorzystuje prace manualną do podniesienia efektywności zdobywania kompetencji określonych w celach wychowania przedszkolnego.

Zastanów się - Technology & Math (Technologia i Matematyka)

Na tym etapie wprowadzamy element programowania (dla najmłodszych dzieci – programowania bezekranowego - bez użycia komputerów, tabletów czy smartfonów). Testujemy programy, liczymy, poprawiamy błędy, korygujemy zaprogramowane działania. Dzieci ćwiczą myślenie logiczne, algorytmiczne, uczą się rozwiązywania problemów, przeprowadzają też samodzielnie ćwiczenia i eksperymenty, wykorzystując zbudowany model i modyfikując go. 

Zastosuj

Etap warsztatów, który dzieci lubią najbardziej – teraz można sprawdzić dokładnie możliwości swojego robota, w wyścigach, zawodach, walkach. Nagroda po wytężonej pracy!
Na wszystkich czterech etapach zajęć, prowadzący pełni rolę przewodnika i mentora, tak żeby KAŻDE dziecko zrozumiało przedstawiane treści i miało możliwość wypowiedzieć się, zadać pytanie, pochwalić wiedzą.