Wyobraźmy sobie szkołę, w której każdy nauczyciel czuje się pewnie w świecie nowych technologii, a innowacja jest wspólnym językiem całego zespołu. Nasze szkolenia / warsztaty to pierwszy krok do tej wizji – energia i praktyczna wiedza dostarczona prosto do Państwa placówki, by wspólnie budować edukację jutra.
Jedna Szkoła / Przedszkole, wspólna wizja.
Czas zamienić pojedyncze "wyspy innowacji" w spójny, działający ekosystem edukacyjny.
Dlaczego szkolenia online to za mało, by wdrożyć prawdziwe STEAM?
W dobie setek webinarów i kursów online łatwo jest zapewnić nauczycielom dostęp do wiedzy. Jednak wiedza to nie wszystko. Prawdziwa edukacja STEAM rodzi się z doświadczenia, eksperymentu i współpracy. Nie da się jej w pełni poczuć przez ekran komputera.
Szkolenia online często tworzą samotnych liderów – nauczycieli pełnych pasji, którzy wracają do szkoły i zderzają się ze ścianą. Brakuje im partnerów do dyskusji, wspólnego języka z resztą zespołu i przestrzeni do testowania pomysłów.
My wierzymy, że transformacja cyfrowa to sport zespołowy. Dlatego naszą misją jest wspieranie całych rad pedagogicznych, budując kompetencje i entuzjazm całego zespołu jednocześnie.
Postaw na warsztaty stacjonarne – energię, której nie da się podrobić.
Specjalizujemy się w szkoleniach stacjonarnych, realizowanych w Państwa szkole / przedszkolu, ponieważ jesteśmy przekonani, że to najskuteczniejsza forma nauki metod i narzędzi STEAM.
Dotyk i działanie - uczestnicy nie tylko słuchają – oni programują roboty, projektują w 3D, budują i eksperymentują. Bezpośredni kontakt z technologią jest kluczowy, by przełamać bariery i poczuć jej potencjał.
Wspólna energia - szkolenie na żywo to dynamika grupy, wymiana pomysłów i integracja zespołu wokół wspólnego celu. To bezcenny fundament pod dalszą współpracę.
Różne poziomy, jeden cel - nasz unikalny program jest zaprojektowany tak, by angażować jednocześnie nauczycieli stawiających pierwsze kroki w technologii, jak i tych już zaawansowanych. Dzielimy uczestników na grupy zadaniowe, zapewniając każdemu wyzwania na miarę jego możliwości.
Uważamy, że edukacja STEAM, podobnie jak nauka pływania, wymaga zanurzenia się w wodzie. Fundamentem jest solidny warsztat stacjonarny. Dopiero na nim budujemy skuteczne wsparcie online, tworząc idealny model blended learningu.
Dyrektorze - zainwestuj w zespół, a zyskasz innowacyjną szkołę.
Porozmawiajmy o potrzebach Państwa szkoły.
Chętnie przygotujemy program "szyty na miarę" dla Państwa Rady Pedagogicznej.
Wysłuchamy, doradzimy i przedstawimy niezobowiązującą ofertę.
Inspiracje dla Państwa Rady Pedagogicznej
Wiemy, że każda szkoła i przedszkole ma swoją unikalną specyfikę. Dlatego nie oferujemy gotowych "pudełek". Poniższe propozycje to jedynie punkty wyjścia do rozmowy o Państwa celach i wyzwaniach. Chętnie je zmodyfikujemy lub stworzymy coś zupełnie nowego – specjalnie dla Państwa zespołu.
Przykładowe Szkoleniowe Rady Pedagogiczne:
MODUŁ I: Fundamenty i dobry start
STEAM-owy niezbędnik Nauczyciela - od podstaw do pierwszego projektu
Praktyczny warsztat, który wyposaża każdego nauczyciela (niezależnie od nauczanego przedmiotu) w podstawowy, ale potężny zestaw narzędzi cyfrowych i metod STEAM. Celem jest zbudowanie pewności siebie, przełamanie barier technologicznych i stworzenie wspólnego języka innowacji dla całego zespołu. Idealne na początek drogi z edukacją STEAM i AI.
STEAM to drużyna - jak skutecznie łączyć przedmioty i tworzyć projekty interdyscyplinarne?
Prawdziwa magia STEAM dzieje się na styku różnych dziedzin. Ale jak sprawić, by polonista efektywnie współpracował z informatykiem, a historyk z plastykiem? Na tym warsztacie uczymy, jak szukać wspólnych obszarów w podstawie programowej i budować wokół nich angażujące projekty. Uczestnicy, pracując w mieszanych zespołach, stworzą zarys swojego pierwszego międzyprzedmiotowego projektu, gotowego do wdrożenia w szkole.
Kreatywność i myślenie projektowe w działaniu
Zanim wprowadzimy technologię, nauczmy się myśleć jak innowatorzy. Ta szkoleniowa Rada Pedagogiczna koncentruje się na metodologii design thinking i project-based learning. Uczestnicy uczą się, jak planować i prowadzić angażujące, interdyscyplinarne STEAM-owe projekty, które odpowiadają na realne problemy i rozbudzają ciekawość uczniów.
Od nudy do funu - grywalizacja w praktyce, czyli jak zaangażować każdą klasę
Odkryj, że nie musisz być programistą gier, aby zamienić lekcje w pasjonującą przygodę. To szkolenie pokazuje, jak wykorzystać mechanizmy znane z gier (punkty, misje, odznaki, fabuła) do motywowania uczniów i zwiększania ich zaangażowania. Skupiamy się na prostych narzędziach cyfrowych i metodach analogowych, które można wdrożyć od zaraz, bez względu na nauczany przedmiot i bez dodatkowych nakładów finansowych.
Cyfrowy obywatel - jak bezpiecznie i mądrze prowadzić uczniów przez Świat Internetu i Sztucznej Inteligencji?
Zanim damy uczniom dostęp do potężnych narzędzi, musimy nauczyć ich, jak być świadomymi i odpowiedzialnymi obywatelami cyfrowego świata. To fundamentalny warsztat, który wyposaża nauczycieli w wiedzę i scenariusze do rozmów z uczniami o dezinformacji i rozpoznawaniu deepfake’ów, krytycznej ocenie źródeł (zarówno ludzkich, jak i generowanych przez AI), cyfrowym śladzie, netykiecie oraz etycznym wykorzystaniu sztucznej inteligencji w nauce.
To absolutna podstawa, która pozwala bezpiecznie i świadomie korzystać z potencjału wszystkich innych technologii, ze szczególnym uwzględnieniem rewolucji AI.
MODUŁ II: STAEM-owy warsztat Nauczyciela
AI - asystent Nauczyciela, czyli jak odzyskać czas i tworzyć lepsze lekcje?
To nie jest szkolenie o programowaniu AI, ale o jej kreatywnym i praktycznym wykorzystaniu. Pokazujemy, jak z pomocą sztucznej inteligencji w kilka minut stworzyć scenariusz lekcji, spersonalizowane zadania dla uczniów, interaktywny quiz czy profesjonalną grafikę. To warsztat, który realnie oszczędza czas nauczycieli.
Druk 3D w praktyce - od pomysłu do wydrukowanej pomocy dydaktycznej
Kompleksowe szkolenie, które wykracza poza samą obsługę drukarki. Skupiamy się na pedagogicznym wykorzystaniu druku 3D: gdzie szukać gotowych modeli, jak projektować własne i jak integrować wydruki z lekcjami matematyki, biologii, historii czy plastyki.
Roboty edukacyjne i programowanie dla każdego
Pokazujemy, jak wykorzystać roboty do nauki logiki, matematyki, fizyki, a nawet opowiadania historii. Pracujemy na sprzęcie dostosowanym do wieku uczniów (od przedszkola do liceum) i udowadniamy, że programować może (i powinien) każdy nauczyciel.
Od klocka do interaktywnej opowieści - kreatywne projekty z robotyką
Odkryj, że robotyka z wykorzystaniem klocków (takich jak np. LEGO® Education SPIKE™, BOTZEES, ZMRobo) to nie skomplikowana inżynieria, ale fascynująca forma opowiadania historii i rozwiązywania problemów. Uczymy, jak za pomocą znanych klocków i prostego programowania wizualnego tworzyć interaktywne makiety, animować postacie z lektur szkolnych czy budować maszyny, które pomagają w nauce matematyki. To idealne narzędzie do integracji informatyki z lekcjami języka polskiego, przyrody czy techniki, które angażuje uczniów w namacalne tworzenie.
Mózg Twojego projektu - wprowadzenie do świata mikrokontrolerów (micro:bit i Arduino)
Pokażemy, że "mikrokontroler" to nie jest skomplikowane hasło dla inżynierów, ale mała płytka z ogromnym potencjałem, którą każdy może zaprogramować w kilka minut. Uczestnicy stworzą swoje pierwsze inteligentne urządzenia: od cyfrowej kostki do gry, przez stację pomiaru temperatury w sali, aż po system automatycznego podlewania roślin. To brama do świata elektroniki, programowania i projektowania "internetu rzeczy" (IoT), doskonała na lekcje fizyki, informatyki i techniki.
EDU SMART City - jak sztuczna inteligencja może rozwiązać problemy naszego miasta?
Zapraszamy do interaktywnego świata naszych autorskich mat edukacyjnych EDU SMART City, gdzie uczniowie stają się urbanistami i inżynierami przyszłości. Na tym warsztacie nauczyciele dowiedzą się, jak połączyć robotykę z modelami AI do rozwiązywania realnych problemów miejskich: programowania inteligentnej sygnalizacji świetlnej, która "widzi" natężenie ruchu, projektowania autonomicznych pojazdów dostawczych czy tworzenia inteligentnego systemu zarządzania odpadami. To gotowy, interdyscyplinarny projekt, który łączy technologię z edukacją obywatelską i ekologiczną.
MODUŁ III: Strategia i dalszy rozwój
Cyfrowa transformacja szkoły - warsztat strategiczny dla Liderów
Szkolenie skierowane do dyrekcji i liderów zespołów. To nie warsztat narzędziowy, ale facylitowane spotkanie, którego celem jest diagnoza potrzeb placówki, wyznaczenie celów rozwojowych i stworzenie realnej, krok-po-kroku mapy drogowej dla wdrożenia innowacji technologicznych w Państwa szkole/przedszkolu.
Szkolny Lider innowacji - jak zbudować wewnętrzny zespół mentorów cyfrowych?
Zewnętrzne szkolenie to świetny zapłon, ale prawdziwy ogień innowacji musi płonąć wewnątrz szkoły. Ten warsztat jest skierowany do nauczycieli z pasją, którzy mogliby stać się wewnętrznymi liderami i wsparciem dla swoich koleżanek i kolegów. Uczymy, jak skutecznie prowadzić koleżeńskie sesje mentoringowe, jak organizować krótkie warsztaty "pigułki wiedzy" dla grona pedagogicznego i jak budować w szkole kulturę uczenia się od siebie nawzajem. Celem jest stworzenie samonapędzającego się mechanizmu rozwoju, który uniezależnia szkołę od zewnętrznych ekspertów i gwarantuje trwałość wdrożonych zmian.
Szkoła otwarta na przyszłość - budowanie marki i wizerunku w oparciu o innowacje STEAM i AI
Innowacje, które dzieją się w Państwa klasach, to potężne narzędzie budowania marki i przewagi konkurencyjnej szkoły. Na tym warsztacie strategicznym dla dyrekcji i nauczycieli odpowiedzialnych za promocję, pracujemy nad skutecznym komunikowaniem sukcesów. Uczymy, jak opowiadać o projektach STEAM w mediach społecznościowych, jak organizować Dni Innowacji dla rodziców i społeczności lokalnej oraz jak przekuć codzienną pracę w magnes, który przyciąga do placówki utalentowanych uczniów i zaangażowanych rodziców.