narzędzia i metody STEAM
oraz sztuczna inteligencja

w pracy nauczyciela


Jak przygotować pokolenie Alfa do rozwiązywania problemów w świecie, zmieniającym się szybko jak nigdy dotąd i właściwie w kompletnie nieprzewidywalnym kierunku?

Jak ich nauczyć wykorzystywać i tworzyć modele sztucznej inteligencji w sposób odpowiedzialny i zrównoważony?

Czym zainteresować generację świetnie poruszającą się w sieci, nie znoszącą nudy, wychowaną z tabletami i smartfonami w ręku?

Jak zadbać o ich zdrowe nawyki i zachowanie higieny cyfrowej?

Jak im pomóc osiągnąć sukces za dziesięć czy dwadzieścia lat?


STEAM EDUkacja

to podejście do uczenia się i nauczania, które integruje naukę w zakresie nauk przyrodniczych (Science), technologii (Technology), inżynierii (Engineering), sztuki (Art) i matematyki (Mathematics). Zamiast traktować te dziedziny jako oddzielne, izolowane przedmioty, podejście STEAM łączy je w holistyczny sposób, zachęcając uczniów do korzystania z interdyscyplinarnych umiejętności i kreatywnego myślenia… czytaj więcej

Sztuczna Inteligencja

Sztuczna inteligencja (AI) to nie tylko futurystyczna wizja, ale realne narzędzie, które może wspierać nauczycieli w ich pracy. AI otwiera drzwi do personalizacji nauki, automatyzacji zadań i tworzenia interaktywnych doświadczeń edukacyjnych

Jak AI może pomóc nauczycielom?

  • Personalizacja nauki: Dostosowanie materiałów i tempa nauki do indywidualnych potrzeb uczniów.

  • Automatyzacja zadań: Oszczędność czasu dzięki automatycznemu sprawdzaniu prac i generowaniu raportów.

  • Interaktywne platformy edukacyjne: Tworzenie angażujących środowisk do nauki, np. wirtualne wycieczki i symulacje.

  • Wsparcie w ocenianiu: Analiza danych o postępach uczniów i identyfikacja obszarów wymagających dodatkowej uwagi.

  • Dostęp do informacji: Szybkie i łatwe wyszukiwanie informacji i zasobów edukacyjnych.

AI to nie zastępstwo dla nauczyciela, ale cenne narzędzie, które może ułatwić pracę i wzbogacić proces edukacyjny.

to podejście do uczenia się i nauczania, które integruje naukę w zakresie nauk przyrodniczych (Science), technologii (Technology), inżynierii (Engineering), sztuki (Art) i matematyki (Mathematics). Zamiast traktować te dziedziny jako oddzielne, izolowane przedmioty, podejście STEAM łączy je w holistyczny sposób, zachęcając uczniów do korzystania z interdyscyplinarnych umiejętności i kreatywnego myślenia… czytaj więcej

Akademia Małego Odkrywcy KidsTech

STEAM-owe warsztaty dla najmłodszych realizowane są w odpowiednio przygotowanych STEAM-owych przestrzeniach, wyposażonych w zestawy:

konstrukcyjnych i robotycznych klocków: BOTZEES Education, LEGO Education i Korbo, gdzie dzieci już od najmłodszych lat mogą kształtować umiejętności rozwiązywania problemów, kreatywność, możliwości poznawcze, okołoprogramistyczne, współpracę oraz ćwiczyć motorykę małą i dużą.

Two children playing with a toy train set in a colorful playroom, with a large wall of LEGO bricks and a digital screen displaying a KidsTech website in the background.
Three children playing with robotic building kits and coding boards at a table in a classroom.
Pracowania BOTZEES Education

Three boys sitting on pink and green foam mats in a classroom, looking at a tablet. A robot with a tablet attached to its back is positioned in front of them.
Two children playing on a colorful mat with a white robot that has blue lights on its head and eyes, and cards with images of human figures on the mat.
Children playing Minecraft on laptops in a classroom, with a teacher assisting in the background. The room has colorful decorations and storage shelves.
Three children sitting on the floor in front of a large wall display made of colored building blocks arranged in various geometric shapes like squares, triangles, and a house outline. They have containers of small, colorful blocks in front of them.
Four children sitting on the floor around a robotic car playing a game on a track with roads and intersections in a colorful classroom.
Pracowania KORBO

roboty edukacyjne: BOTZEES, PHOTON, BLUE-BOT, QOBO, mTiny, Codey Rocky rozwijają myślenie komputacyjne i algorytmiczne, umiejętności programistyczne i analityczne dzieci.

Group of children sitting on carpet playing a board game with cards, dice, and a small orange robot toy.

interaktywne pomoce dydaktyczne (podłoga interaktywna, dotykowe monitory) przyciągają uwagę i zwiększają motywację najmłodszych do zabawy nauką, a prowadzącym zajęcia stwarzają możliwości tworzenia bardziej angażujących i efektywnych metod nauczania (poprzez ruch czy interakcję), które odpowiadają na potrzeby współczesnego pokolenia.

Monitor interaktywny na zajęciach STEAM
Podłoga interaktywna na zajęciach STEAM
Children sitting on the floor around a large playing mat with Lego robots, resembling a dragon and other creatures, on it in a classroom setting.
Interaktywny monitor - STEAM-owa MATEMATYKA

STEAM Lab KidsTech

Innowacyjne środowisko edukacyjne, którego celem jest zainspirowanie młodych umysłów do eksploracji i eksperymentowania, rozwijania kreatywności, umiejętności rozwiązywania problemów oraz zdolności krytycznego myślenia.

Nasze STEAM Lab’owe przestrzenie wyposażone są w różnorodne rozwiązania, które umożliwią dzieciom eksperymentowanie i tworzenie:

PRACOWNIE ROBOTYKI

Two young girls playing with LEGO building blocks at a table, one girl is reaching into a container with compartments of LEGO pieces, the other girl is holding a small Lego vehicle.
Two kids are looking at a small LEGO robot on a wooden table. There is a bright yellow LEGO education box with a construction crane and characters on the front. The background features a door with animated cartoon images of a girl and a gnome.
Children sitting at a long table building with LEGO robotics kits, with yellow storage containers and tablet devices in a classroom.
Seven children standing around a table with LEGO cityscape and toy train, some using tablets, in a classroom or playroom setting.
Young boy playing with colorful building blocks at a table in a classroom with other children in the background.

PRACOWNIA ROBOTÓW i DRONÓW

Two boys working on robot projects at a table with various robot parts and tools.
Indoor room with children, robot drone flying through a checkered arch, sports photography backdrop, toys, and playful furniture.
A young boy in a yellow shirt building with robotics kits on a white table, a black robotic vehicle with a camera and robotic arm next to him, and two other boys working at computers in the background.
Three girls working on robotics projects at a green table, with two small robotic vehicles and electronic components visible.
Children sitting at a table with laptops in a classroom, watching a teacher standing near a screen displaying Minecraft Education Edition, with educational materials and equipment around.
Child assembling a colorful LEGO mosaic on a gray baseplate, looking into a small rectangular mirror held above. A LEGO instruction sheet with step-by-step building diagrams is on the table. A blue LEGO storage box is in the background.

PRACOWANIA PROJEKTOWANIA i DRUK 3D

PRACOWNIA MINECRAFT EDUCATION

Young children working on laptops in a classroom, with one monitor displaying a pixelated yellow lion from Minecraft.

PRACOWNIA STEAM-owej MATEMATYKI

Four children sitting at a table assembling LEGO sets, with storage boxes of LEGO and a large screen displaying an image of LEGO popsicle sticks in a classroom or activity room.