narzędzia i metody STEAM
oraz sztuczna inteligencja
w pracy nauczyciela
Jak przygotować pokolenie Alfa do rozwiązywania problemów w świecie, zmieniającym się szybko jak nigdy dotąd i właściwie w kompletnie nieprzewidywalnym kierunku?
Jak ich nauczyć wykorzystywać i tworzyć modele sztucznej inteligencji w sposób odpowiedzialny i zrównoważony?
Czym zainteresować generację świetnie poruszającą się w sieci, nie znoszącą nudy, wychowaną z tabletami i smartfonami w ręku?
Jak zadbać o ich zdrowe nawyki i zachowanie higieny cyfrowej?
Jak im pomóc osiągnąć sukces za dziesięć czy dwadzieścia lat?
STEAM EDUkacja
to podejście do uczenia się i nauczania, które integruje naukę w zakresie nauk przyrodniczych (Science), technologii (Technology), inżynierii (Engineering), sztuki (Art) i matematyki (Mathematics). Zamiast traktować te dziedziny jako oddzielne, izolowane przedmioty, podejście STEAM łączy je w holistyczny sposób, zachęcając uczniów do korzystania z interdyscyplinarnych umiejętności i kreatywnego myślenia… czytaj więcej
Sztuczna Inteligencja
Sztuczna inteligencja (AI) to nie tylko futurystyczna wizja, ale realne narzędzie, które może wspierać nauczycieli w ich pracy. AI otwiera drzwi do personalizacji nauki, automatyzacji zadań i tworzenia interaktywnych doświadczeń edukacyjnych
Jak AI może pomóc nauczycielom?
Personalizacja nauki: Dostosowanie materiałów i tempa nauki do indywidualnych potrzeb uczniów.
Automatyzacja zadań: Oszczędność czasu dzięki automatycznemu sprawdzaniu prac i generowaniu raportów.
Interaktywne platformy edukacyjne: Tworzenie angażujących środowisk do nauki, np. wirtualne wycieczki i symulacje.
Wsparcie w ocenianiu: Analiza danych o postępach uczniów i identyfikacja obszarów wymagających dodatkowej uwagi.
Dostęp do informacji: Szybkie i łatwe wyszukiwanie informacji i zasobów edukacyjnych.
AI to nie zastępstwo dla nauczyciela, ale cenne narzędzie, które może ułatwić pracę i wzbogacić proces edukacyjny.
to podejście do uczenia się i nauczania, które integruje naukę w zakresie nauk przyrodniczych (Science), technologii (Technology), inżynierii (Engineering), sztuki (Art) i matematyki (Mathematics). Zamiast traktować te dziedziny jako oddzielne, izolowane przedmioty, podejście STEAM łączy je w holistyczny sposób, zachęcając uczniów do korzystania z interdyscyplinarnych umiejętności i kreatywnego myślenia… czytaj więcej
Akademia Małego Odkrywcy KidsTech
STEAM-owe warsztaty dla najmłodszych realizowane są w odpowiednio przygotowanych STEAM-owych przestrzeniach, wyposażonych w zestawy:
konstrukcyjnych i robotycznych klocków: BOTZEES Education, LEGO Education i Korbo, gdzie dzieci już od najmłodszych lat mogą kształtować umiejętności rozwiązywania problemów, kreatywność, możliwości poznawcze, okołoprogramistyczne, współpracę oraz ćwiczyć motorykę małą i dużą.
roboty edukacyjne: BOTZEES, PHOTON, BLUE-BOT, QOBO, mTiny, Codey Rocky rozwijają myślenie komputacyjne i algorytmiczne, umiejętności programistyczne i analityczne dzieci.
interaktywne pomoce dydaktyczne (podłoga interaktywna, dotykowe monitory) przyciągają uwagę i zwiększają motywację najmłodszych do zabawy nauką, a prowadzącym zajęcia stwarzają możliwości tworzenia bardziej angażujących i efektywnych metod nauczania (poprzez ruch czy interakcję), które odpowiadają na potrzeby współczesnego pokolenia.
STEAM Lab KidsTech
Innowacyjne środowisko edukacyjne, którego celem jest zainspirowanie młodych umysłów do eksploracji i eksperymentowania, rozwijania kreatywności, umiejętności rozwiązywania problemów oraz zdolności krytycznego myślenia.
Nasze STEAM Lab’owe przestrzenie wyposażone są w różnorodne rozwiązania, które umożliwią dzieciom eksperymentowanie i tworzenie:
PRACOWNIE ROBOTYKI
PRACOWNIA ROBOTÓW i DRONÓW
PRACOWANIA PROJEKTOWANIA i DRUK 3D
PRACOWNIA MINECRAFT EDUCATION
PRACOWNIA STEAM-owej MATEMATYKI